2017-04-22

Idag hade vi öppet - i alla fall ett tag...

Idag var det Vernissage I Glasriket.
Det var inte jättemycket folk som kom ner till museet, jag räknade in 45 besökare, men det klirrade i insamlingsbössan litet då och då. Jag kollade inte hur mycket som finns där men en slant är det allt. Jag lägger inte ut några bilder här, utan den som vill se bilder får vackert titta på Bergdalabloggen.
Bekymret är ju - som ni har sett här på bloggen tidigare - att vi befinner oss i en om- och utbyggnad för att kunna inrymma de nya maskinerna. Så det fanns ju inte så mycket att visa upp för våra besökare. Så dagen började med att jag samlade ihop våra bild- och videoskärmar, några små lådor med glas, vad vi har av pressklipp och annat och diverse andra saker och sedan kom jag iväg vid niotiden i tanken att jag nog skulle kunna öppna strax efter tio.
Icke.
Klockan halv ett var jag redo att sätta ut öppetskylten...
Men då började det komma folk och sedan var det en förhållandevis jämn ström under resten av dagen fram till fyra då jag stängde igen.
Men klockan fyra stängde jag och for hem och tina upp - det är kallt i det där huset skall jag säga - för att ha avtryckarfingret redo för Svenska Mästerskaper i Glasblåsning! Det ni!
Läs mer om den saken på Bergdalabloggen. Men för att ni redan nu skall känna er lugna kan jag meddela att Bergdalas tappra kämpar Lasse, Jens och Jonas, slutade på en hedrande delad fjärdeplats.

Inga kommentarer: